รntr-o lume interconectatฤ, comunicarea eficientฤ este esenศialฤ pentru succesul รฎn afaceri ศi รฎn viaศa personalฤ.
๐ข ๐ฐ๐ผ๐บ๐๐ป๐ถ๐ฐ๐ฎ๐ฟ๐ฒ ๐ฐ๐น๐ฎ๐ฟ๐ฎฬ ๐ฬฆ๐ถ ๐ฐ๐ผ๐ป๐ฐ๐ถ๐๐ฎฬ ๐ฒ๐น๐ถ๐บ๐ถ๐ป๐ฎฬ ๐ป๐ฒ๐ถฬ๐ป๐ฬฆ๐ฒ๐น๐ฒ๐ด๐ฒ๐ฟ๐ถ๐น๐ฒ, ๐ถฬ๐ป๐๐ฎฬ๐ฟ๐ฒ๐ฬฆ๐๐ฒ ๐ฟ๐ฒ๐น๐ฎ๐ฬฆ๐ถ๐ถ๐น๐ฒ ๐ฬฆ๐ถ ๐ณ๐ฎ๐ฐ๐ถ๐น๐ถ๐๐ฒ๐ฎ๐๐ฎฬ ๐ฎ๐๐ถ๐ป๐ด๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ฎ ๐ผ๐ฏ๐ถ๐ฒ๐ฐ๐๐ถ๐๐ฒ๐น๐ผ๐ฟ.
Cercetฤrile subliniazฤ faptul cฤ organizaศiile cu o culturฤ a comunicฤrii deschise ศi transparente au angajaศi mai implicaศi ศi mai satisfฤcuศi.
Studiile aratฤ cฤ o comunicare eficientฤ รฎmbunฤtฤศeศte colaborarea interdepartamentalฤ ศi contribuie la o mai bunฤ luare a deciziilor.
De asemenea, companiile care prioritizeazฤ comunicarea au o capacitate mai mare de a se adapta la schimbฤri ศi de a inova.
Comunicarea este un proces complex. Neuroศtiinศa livreazฤ un argument foarte puternic pentru susศinerea acestei afirmaศii, atunci cรขnd enumerฤ principalele structuri ale creierului implicate รฎn procesul comunicฤrii:
๐น Cortexul prefrontal este responsabil de alegerea cuvintelor potrivite ศi de interpretarea semnalelor sociale (ex. zรขmbetul, privirea).
๐น Ganglionii bazali controleazฤ tonul vocii ศi faciliteazฤ exprimarea emoศiilor.
๐น Amigdala interpreteazฤ semnalele nonverbale ศi susศine procesul de exprimare a emoศiilor.
๐น Hipotalamusul este responsabil de controlul emoศiilor ศi asigurฤ rฤspunsul la stimulii sociali (ex. norme, valori, experienศe).
๐ง๐ผ๐ ๐ป๐ฒ๐๐ฟ๐ผ๐ฬฆ๐๐ถ๐ถ๐ป๐ฬฆ๐ฎ ๐ฒ๐๐๐ฒ ๐ฐ๐ฒ๐ฎ ๐ฐ๐ฎ๐ฟ๐ฒ ๐ป๐ฒ ๐ฎ๐ท๐๐๐ฎฬ ๐๐ฎฬ ๐ถฬ๐ป๐ฬฆ๐ฒ๐น๐ฒ๐ด๐ฒ๐บ ๐ฑ๐ฒ ๐ฐ๐ฒ ๐ฎ๐๐ฐ๐๐น๐๐ฎ๐ฟ๐ฒ๐ฎ ๐ป๐ ๐ฒ๐๐๐ฒ ๐ฑ๐ฒ๐น๐ผ๐ฐ ๐๐ป ๐ฝ๐ฟ๐ผ๐ฐ๐ฒ๐ ๐ณ๐ฎ๐ฐ๐ถ๐น.
Debitul verbal mediu al omului este de 125 de cuvinte pe minut, รฎn vreme ce capacitatea de procesare a creierului este de 400 de cuvinte pe minut.
Asta รฎnseamnฤ cฤ folosim numai o micฤ parte a creierului (31%) pentru a รฎnศelege mesajul interlocutorului.
Prin urmare, avem disponibilฤ 69% din capacitatea mentalฤ, pentru a ne gรขndi la alte lucruri. ศi atunciโฆ creierul nostru o ia la fugฤ. ๐
Iatฤ o sintezฤ a instrumentului pe care ศi-l recomand eu ๐ฝ๐ฒ๐ป๐๐ฟ๐ ๐ฎ ๐ฐ๐ผ๐บ๐๐ป๐ถ๐ฐ๐ฎ ๐ฒ๐ณ๐ถ๐ฐ๐ถ๐ฒ๐ป๐, ๐ฑ๐ฒ๐๐ฒ๐ฟ๐บ๐ถ๐ป๐ฎฬ๐ป๐ฑ ๐๐ฟ๐ฒ๐ฐ๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ฎ ๐ฐ๐ผ๐ป๐๐ฒ๐ฐ๐๐ฒ๐ป๐๐ฎฬ ๐น๐ฎ ๐ฎ๐ฐ๐ฬฆ๐ถ๐๐ป๐ฒ ๐ฎ ๐ฝ๐ฎ๐ฟ๐๐ฒ๐ป๐ฒ๐ฟ๐๐น๐๐ถ ๐ฑ๐ฒ ๐ฐ๐ผ๐บ๐๐ป๐ถ๐ฐ๐ฎ๐ฟ๐ฒ:
โ ๐๐๐๐ฅ๐๐๐๐๐ฬ ๐ฆ๐๐ข๐ฃ๐จ๐ ๐ฆฬง๐ ๐๐๐ก๐๐๐๐๐๐๐๐
โ Care este acศiunea pe care vreau s-o determin prin comunicare?
โ Ce cรขศtig eu din aceastฤ acศiune?
โ Ce cรขศtigฤ interlocutorul meu?
โก ๐ฃ๐ฅ๐๐๐ฬ๐ง๐๐ฆฬง๐ง๐ ๐ ๐๐ฆ๐๐๐จ๐
โ Asigurฤ premisele succesului (Interlocutor, Beneficii, Rezultate)
โ Elaboreazฤ firul roศu al conversaศiei
โ Asigurฤ elemente interactive (dialog vs. monolog)
โข ๐๐๐ฉ๐ฅ๐๐๐ญ๐ฬ ๐ ๐๐ฆ๐๐๐จ๐
โ Condu dialogul, urmรขnd firul roศu elaborat
โ Cere feedback pentru a verifica รฎnศelegerea ศi motivaศia
โ Mulศumeศte pentru sprijinul oferit
โฃ ASIGURฤ REZULTATELE
โ Transmite un mesaj scris cu sinteza elementelor agreate
โ Planificฤ รฎntรขlnirile de status
โ ศine la curent echipa / organizaศia / clienศii cu rezultatele
๐ Faciliteazฤ ศi tu accesul angajaศilor la dezvoltarea rapidฤ a 15 abilitฤศi esenศiale pentru succes!
๐๐ฐ๐ต๐ถ๐๐ถ๐ฬฆ๐ถ๐ผ๐ป๐ฒ๐ฎ๐๐ฎฬ ๐ฝ๐ฎ๐ฐ๐ต๐ฒ๐๐๐น ๐ง๐ฟ๐ฎ๐ถ๐ป๐ถ๐ป๐ด ๐๐ป๐๐๐ฟ๐๐บ๐ฒ๐ป๐ โ๐น๐ฎ ๐ฐ๐ต๐ฒ๐ถ๐ฒโ, ๐ฐ๐ฎ๐ฟ๐ฒ ๐๐ฐ๐ฎ๐ฑ๐ฒ ๐ฐ๐ผ๐ป๐๐ถ๐๐๐ฒ๐ป๐ ๐ฐ๐ผ๐๐๐๐น ๐ฑ๐ฒ๐๐๐ผ๐น๐๐ฎฬ๐ฟ๐ถ๐ถ ๐ถฬ๐ป ๐ฐ๐ผ๐บ๐ฝ๐ฎ๐ป๐ถ๐ฎ ๐๐ฎ, ๐ผ๐ณ๐ฒ๐ฟ๐ถ๐ป๐ฑ๐-๐ฬฆ๐ถ ๐ฎ๐ฐ๐ฐ๐ฒ๐๐๐น ๐น๐ฎ:
โ 27 de instrumente practice pentru dezvoltarea a 15 abilitฤศi esenศiale pentru succes.
โ Cele 15 suporturi de curs pentru livrarea eficientฤ a sesiunilor de training.
โ Dezvoltarea unui multiplicator (angajat al companiei) care va livra intern sesiunile de training.
ศinem aproape!