Într-o lume interconectată, comunicarea eficientă este esențială pentru succesul în afaceri și în viața personală.
𝗢 𝗰𝗼𝗺𝘂𝗻𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗰𝗹𝗮𝗿𝗮̆ 𝘀̦𝗶 𝗰𝗼𝗻𝗰𝗶𝘀𝗮̆ 𝗲𝗹𝗶𝗺𝗶𝗻𝗮̆ 𝗻𝗲𝗶̂𝗻𝘁̦𝗲𝗹𝗲𝗴𝗲𝗿𝗶𝗹𝗲, 𝗶̂𝗻𝘁𝗮̆𝗿𝗲𝘀̦𝘁𝗲 𝗿𝗲𝗹𝗮𝘁̦𝗶𝗶𝗹𝗲 𝘀̦𝗶 𝗳𝗮𝗰𝗶𝗹𝗶𝘁𝗲𝗮𝘇𝗮̆ 𝗮𝘁𝗶𝗻𝗴𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗼𝗯𝗶𝗲𝗰𝘁𝗶𝘃𝗲𝗹𝗼𝗿.
Cercetările subliniază faptul că organizațiile cu o cultură a comunicării deschise și transparente au angajați mai implicați și mai satisfăcuți.
Studiile arată că o comunicare eficientă îmbunătățește colaborarea interdepartamentală și contribuie la o mai bună luare a deciziilor.
De asemenea, companiile care prioritizează comunicarea au o capacitate mai mare de a se adapta la schimbări și de a inova.
Comunicarea este un proces complex. Neuroștiința livrează un argument foarte puternic pentru susținerea acestei afirmații, atunci când enumeră principalele structuri ale creierului implicate în procesul comunicării:
🔹 Cortexul prefrontal este responsabil de alegerea cuvintelor potrivite și de interpretarea semnalelor sociale (ex. zâmbetul, privirea).
🔹 Ganglionii bazali controlează tonul vocii și facilitează exprimarea emoțiilor.
🔹 Amigdala interpretează semnalele nonverbale și susține procesul de exprimare a emoțiilor.
🔹 Hipotalamusul este responsabil de controlul emoțiilor și asigură răspunsul la stimulii sociali (ex. norme, valori, experiențe).
𝗧𝗼𝘁 𝗻𝗲𝘂𝗿𝗼𝘀̦𝘁𝗶𝗶𝗻𝘁̦𝗮 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗰𝗲𝗮 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗻𝗲 𝗮𝗷𝘂𝘁𝗮̆ 𝘀𝗮̆ 𝗶̂𝗻𝘁̦𝗲𝗹𝗲𝗴𝗲𝗺 𝗱𝗲 𝗰𝗲 𝗮𝘀𝗰𝘂𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗻𝘂 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗱𝗲𝗹𝗼𝗰 𝘂𝗻 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝘀 𝗳𝗮𝗰𝗶𝗹.
Debitul verbal mediu al omului este de 125 de cuvinte pe minut, în vreme ce capacitatea de procesare a creierului este de 400 de cuvinte pe minut.
Asta înseamnă că folosim numai o mică parte a creierului (31%) pentru a înțelege mesajul interlocutorului.
Prin urmare, avem disponibilă 69% din capacitatea mentală, pentru a ne gândi la alte lucruri. Și atunci… creierul nostru o ia la fugă. 🙂
Iată o sinteză a instrumentului pe care ți-l recomand eu 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮 𝗰𝗼𝗺𝘂𝗻𝗶𝗰𝗮 𝗲𝗳𝗶𝗰𝗶𝗲𝗻𝘁, 𝗱𝗲𝘁𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗮̂𝗻𝗱 𝘁𝗿𝗲𝗰𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘀𝗲𝗰𝘃𝗲𝗻𝘁𝗮̆ 𝗹𝗮 𝗮𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗲 𝗮 𝗽𝗮𝗿𝘁𝗲𝗻𝗲𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗺𝘂𝗻𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲:
① 𝗖𝗟𝗔𝗥𝗜𝗙𝗜𝗖𝗔̆ 𝗦𝗖𝗢𝗣𝗨𝗟 𝗦̧𝗜 𝗕𝗘𝗡𝗘𝗙𝗜𝗖𝗜𝗜𝗟𝗘
● Care este acțiunea pe care vreau s-o determin prin comunicare?
● Ce câștig eu din această acțiune?
● Ce câștigă interlocutorul meu?
② 𝗣𝗥𝗘𝗚𝗔̆𝗧𝗘𝗦̧𝗧𝗘 𝗠𝗘𝗦𝗔𝗝𝗨𝗟
● Asigură premisele succesului (Interlocutor, Beneficii, Rezultate)
● Elaborează firul roșu al conversației
● Asigură elemente interactive (dialog vs. monolog)
③ 𝗟𝗜𝗩𝗥𝗘𝗔𝗭𝗔̆ 𝗠𝗘𝗦𝗔𝗝𝗨𝗟
● Condu dialogul, urmând firul roșu elaborat
● Cere feedback pentru a verifica înțelegerea și motivația
● Mulțumește pentru sprijinul oferit
④ ASIGURĂ REZULTATELE
● Transmite un mesaj scris cu sinteza elementelor agreate
● Planifică întâlnirile de status
● Ține la curent echipa / organizația / clienții cu rezultatele
🌟 Facilitează și tu accesul angajaților la dezvoltarea rapidă a 15 abilități esențiale pentru succes!
𝗔𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁̦𝗶𝗼𝗻𝗲𝗮𝘇𝗮̆ 𝗽𝗮𝗰𝗵𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗧𝗿𝗮𝗶𝗻𝗶𝗻𝗴 𝗜𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗺𝗲𝗻𝘁 “𝗹𝗮 𝗰𝗵𝗲𝗶𝗲”, 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗰𝗮𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘀𝗶𝘀𝘁𝗲𝗻𝘁 𝗰𝗼𝘀𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮̆𝗿𝗶𝗶 𝗶̂𝗻 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶𝗮 𝘁𝗮, 𝗼𝗳𝗲𝗿𝗶𝗻𝗱𝘂-𝘁̦𝗶 𝗮𝗰𝗰𝗲𝘀𝘂𝗹 𝗹𝗮:
✅ 27 de instrumente practice pentru dezvoltarea a 15 abilități esențiale pentru succes.
✅ Cele 15 suporturi de curs pentru livrarea eficientă a sesiunilor de training.
✅ Dezvoltarea unui multiplicator (angajat al companiei) care va livra intern sesiunile de training.
Ținem aproape!