𝗦̦𝗲𝗱𝗶𝗻𝘁̦𝗲𝗹𝗲 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝗼 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗼𝗻𝗲𝗻𝘁𝗮̆ 𝗲𝘀𝗲𝗻𝘁̦𝗶𝗮𝗹𝗮̆ 𝗮 𝘃𝗶𝗲𝘁̦𝗶𝗶 𝗼𝗿𝗴𝗮𝗻𝗶𝘇𝗮𝘁̦𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹𝗲, 𝗱𝗮𝗿 𝗮𝗱𝗲𝘀𝗲𝗮 𝘀𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗳𝗼𝗿𝗺𝗮̆ 𝗶̂𝗻 𝘀𝘂𝗿𝘀𝗲 𝗶𝗺𝗽𝗼𝗿𝘁𝗮𝗻𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝗿𝗶𝘀𝗶𝗽𝗮̆ 𝗱𝗲 𝘁𝗶𝗺𝗽 𝘀̦𝗶 𝗿𝗲𝘀𝘂𝗿𝘀𝗲.
Realitatea care ne provoacă:
🔹 71% din manageri consideră ședințele neproductive (Harvard Business Review)
🔹 37% din timpul de lucru este petrecut în ședințe (MIT Sloan)
🔹 Costul ședințelor ineficiente: 37 miliarde $ anual pentru companiile americane (Doodle)
𝗡𝘂𝗺𝗲𝗿𝗼𝗮𝘀𝗲 𝘀𝘁𝘂𝗱𝗶𝗶 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝘁𝗲 𝗶̂𝗻 𝘂𝗹𝘁𝗶𝗺𝗶𝗶 𝗮𝗻𝗶 𝗰𝗼𝗻𝗳𝗶𝗿𝗺𝗮̆ 𝗳𝗮𝗽𝘁𝘂𝗹 𝗰𝗮̆ 𝗮𝗰𝗲𝗹𝗲 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶𝗶 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗮𝘂 𝗿𝗲𝗱𝘂𝘀 𝗻𝘂𝗺𝗮̆𝗿𝘂𝗹 𝘀̦𝗲𝗱𝗶𝗻𝘁̦𝗲𝗹𝗼𝗿 𝘀̦𝗶 𝗮𝘂 𝗼𝗽𝘁𝗶𝗺𝗶𝘇𝗮𝘁 𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁𝗼𝗿𝗮 𝗮𝘂 𝗼𝗯𝘀𝗲𝗿𝘃𝗮𝘁 𝗼 𝗰𝗿𝗲𝘀̦𝘁𝗲𝗿𝗲 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗶𝗳𝗶𝗰𝗮𝘁𝗶𝘃𝗮̆ 𝗮 𝗽𝗿𝗼𝗱𝘂𝗰𝘁𝗶𝘃𝗶𝘁𝗮̆𝘁̦𝗶𝗶 𝘀̦𝗶 𝗮 𝘀𝗮𝘁𝗶𝘀𝗳𝗮𝗰𝘁̦𝗶𝗲𝗶 𝗮𝗻𝗴𝗮𝗷𝗮𝘁̦𝗶𝗹𝗼𝗿.
În contextul în care majoritatea managerilor investesc cea mai mare parte a timpului de lucru în participarea le ședințe, Harvard Business Review ne propune să evaluăm corect necesitatea înainte de a ceda primului impuls de a programa o ședință, recomandându-ne următoarea succesiune de întrebări:
🔹 Am analizat individual subiectul pe care vreau să-l abordez în ședință?
🔹 Am cu adevărat nevoie de sprijin pentru a gestiona eficient acest subiect?
🔹 Este necesară o dezbatere pentru a lua o decizie, sau pentru a stabili un plan de acțiune eficient?
🔹 Este necesară o interacțiune față în față pentru dezbaterea respectivă?
Numai dacă răspunsul este afirmativ la toate cele 4 întrebări mai sus menționate, se justifică organizarea unei ședințe în sală.
𝗜𝗮𝘁𝗮̆ 𝗼 𝘀𝗶𝗻𝘁𝗲𝘇𝗮̆ 𝗮 𝗶𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗺𝗲𝗻𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗲 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝘁̦𝗶-𝗹 𝗿𝗲𝗰𝗼𝗺𝗮𝗻𝗱 𝗲𝘂 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮 𝗼𝗿𝗴𝗮𝗻𝗶𝘇𝗮 𝘀̦𝗲𝗱𝗶𝗻𝘁̦𝗲 𝗲𝗳𝗶𝗰𝗶𝗲𝗻𝘁𝗲:
① 𝗣𝗥𝗘𝗚𝗔̆𝗧𝗘𝗦̦𝗧𝗘 𝗦̦𝗘𝗗𝗜𝗡𝗧̦𝗔
● Clarifică scopul, livrabilele și participanții
● Stabilește abordarea și agenda ședinței
● Realizează și transmite invitația la ședință
② 𝗠𝗢𝗗𝗘𝗥𝗘𝗔𝗭𝗔̆ 𝗦̦𝗘𝗗𝗜𝗡𝗧̦𝗔
● Prezintă scopul, livrabilele și agenda ședinței
● Utilizează metoda Ședințe Delegate
● Evaluați succesul ședinței (scop și livrabile)
③ 𝗔𝗦𝗜𝗚𝗨𝗥𝗔̆ 𝗥𝗘𝗭𝗨𝗟𝗧𝗔𝗧𝗘𝗟𝗘
● Realizează protocolul ședinței (decizii și acțiuni agreate)
● Transmite protocolul către toți invitații la ședință
● Monitorizează statusul acțiunilor agreate
𝗔𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁̦𝗶𝗼𝗻𝗲𝗮𝘇𝗮̆ 𝗽𝗮𝗰𝗵𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗧𝗿𝗮𝗶𝗻𝗶𝗻𝗴 𝗜𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗺𝗲𝗻𝘁 “𝗹𝗮 𝗰𝗵𝗲𝗶𝗲”, 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗰𝗮𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘀𝗶𝘀𝘁𝗲𝗻𝘁 𝗰𝗼𝘀𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮̆𝗿𝗶𝗶 𝗶̂𝗻 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶𝗮 𝘁𝗮, 𝗼𝗳𝗲𝗿𝗶𝗻𝗱𝘂-𝘁̦𝗶 𝗮𝗰𝗰𝗲𝘀𝘂𝗹 𝗹𝗮:
✅ 27 de instrumente practice pentru dezvoltarea a 15 abilități esențiale pentru succes.
✅ Cele 15 suporturi de curs pentru livrarea eficientă a sesiunilor de training.
✅ Dezvoltarea unui multiplicator (angajat al companiei) care va livra intern sesiunile de training.
Ținem aproape!