๐๐ฒ๐ฒ๐ฑ๐ฏ๐ฎ๐ฐ๐ธ-๐๐น, ๐ผ๐ณ๐ฒ๐ฟ๐ถ๐ ๐ฬฆ๐ถ ๐ฝ๐ฟ๐ถ๐บ๐ถ๐ ๐ฐ๐ผ๐ฟ๐ฒ๐ฐ๐, ๐ฒ๐๐๐ฒ ๐๐ป ๐ถ๐ป๐๐๐ฟ๐๐บ๐ฒ๐ป๐ ๐ฒ๐๐ฒ๐ป๐ฬฆ๐ถ๐ฎ๐น ๐ฝ๐ฒ๐ป๐๐ฟ๐ ๐ฐ๐ฟ๐ฒ๐ฬฆ๐๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ฎ ๐ฝ๐ฒ๐ฟ๐ณ๐ผ๐ฟ๐บ๐ฎ๐ป๐ฬฆ๐ฒ๐ถ, ๐ฑ๐ฒ๐๐๐ผ๐น๐๐ฎ๐ฟ๐ฒ๐ฎ ๐ฝ๐ฟ๐ผ๐ณ๐ฒ๐๐ถ๐ผ๐ป๐ฎ๐น๐ฎฬ ๐ฬฆ๐ถ ๐ถฬ๐บ๐ฏ๐๐ป๐ฎฬ๐๐ฎฬ๐ฬฆ๐ถ๐ฟ๐ฒ๐ฎ ๐ฟ๐ฒ๐น๐ฎ๐ฬฆ๐ถ๐ถ๐น๐ผ๐ฟ ๐ถ๐ป๐๐ฒ๐ฟ๐ฝ๐ฒ๐ฟ๐๐ผ๐ป๐ฎ๐น๐ฒ.
Ignorarea importanศei feedback-ului poate duce la stagnare, demotivare ศi chiar la conflicte รฎn cadrul echipei.
๐น Conform unui studiu realizat de Gallup, 80% dintre angajaศii care au primit feedback semnificativ รฎn ultima sฤptฤmรขnฤ sunt complet implicaศi รฎn activitatea lor. Acest lucru subliniazฤ importanศa feedback-ului regulat ศi constructiv รฎn menศinerea angajamentului ศi a performanศei angajaศilor.
๐น Un alt studiu publicat รฎn Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior a evidenศiat rolul comportamentului de cฤutare a feedback-ului รฎn performanศa creativฤ a angajaศilor. Feedback-ul constructiv stimuleazฤ creativitatea ศi inovaศia, permiศรขnd angajaศilor sฤ รฎศi regleze ศi sฤ รฎmbunฤtฤศeascฤ ideile.
๐ฅ๐ฒ๐ฐ๐๐ป๐ผ๐ฎ๐ฬฆ๐๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ฎ ๐บ๐๐ป๐ฐ๐ถ๐ถ ๐ฏ๐ถ๐ป๐ฒ ๐ณ๐ฎฬ๐ฐ๐๐๐ฒ, ๐ฐ๐ฎ๐ฟ๐ฒ ๐ถ๐ป๐ฐ๐น๐๐ฑ๐ฒ ๐ณ๐ฒ๐ฒ๐ฑ๐ฏ๐ฎ๐ฐ๐ธ-๐๐น ๐ฝ๐ผ๐๐ถ๐๐ถ๐, ๐ฒ๐๐๐ฒ ๐ผ ๐บ๐ฒ๐๐ผ๐ฑ๐ฎฬ ๐ฝ๐๐๐ฒ๐ฟ๐ป๐ถ๐ฐ๐ฎฬ ๐ฬฆ๐ถ ๐ฒ๐ณ๐ถ๐ฐ๐ถ๐ฒ๐ป๐๐ฎฬ ๐ฑ๐ถ๐ป ๐ฝ๐๐ป๐ฐ๐ ๐ฑ๐ฒ ๐๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐ฟ๐ฒ ๐ฎ๐น ๐ฐ๐ผ๐๐๐๐ฟ๐ถ๐น๐ผ๐ฟ ๐ฝ๐ฒ๐ป๐๐ฟ๐ ๐ถฬ๐บ๐ฏ๐๐ป๐ฎฬ๐๐ฎฬ๐ฬฆ๐ถ๐ฟ๐ฒ๐ฎ ๐ฝ๐ฒ๐ฟ๐ณ๐ผ๐ฟ๐บ๐ฎ๐ป๐ฬฆ๐ฒ๐ถ ๐ผ๐ฟ๐ด๐ฎ๐ป๐ถ๐๐ฎ๐ฬฆ๐ถ๐ผ๐ป๐ฎ๐น๐ฒ. ๐ฆ๐๐๐ฑ๐ถ๐ถ๐น๐ฒ ๐ฎ๐ฟ๐ฎ๐๐ฎฬ ๐ฐ๐ฎฬ ๐ฟ๐ฒ๐ฐ๐๐ป๐ผ๐ฎ๐ฬฆ๐๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ฎ ๐ฬฆ๐ถ ๐ณ๐ฒ๐ฒ๐ฑ๐ฏ๐ฎ๐ฐ๐ธ-๐๐น ๐ฝ๐ผ๐๐ถ๐๐ถ๐ ๐๐๐ป๐ ๐ฎ๐ฑ๐ฒ๐๐ฒ๐ฎ ๐๐๐ฏ๐๐๐ถ๐น๐ถ๐๐ฎ๐๐ฒ, ๐ฑ๐ฒ๐ฬฆ๐ถ ๐ฎ๐ ๐๐ป ๐ถ๐บ๐ฝ๐ฎ๐ฐ๐ ๐๐ฒ๐บ๐ป๐ถ๐ณ๐ถ๐ฐ๐ฎ๐๐ถ๐ ๐ฎ๐๐๐ฝ๐ฟ๐ฎ ๐บ๐ผ๐ฟ๐ฎ๐น๐๐น๐๐ถ ๐ฬฆ๐ถ ๐ฝ๐ฟ๐ผ๐ฑ๐๐ฐ๐๐ถ๐๐ถ๐๐ฎฬ๐ฬฆ๐ถ๐ถ ๐ฎ๐ป๐ด๐ฎ๐ท๐ฎ๐ฬฆ๐ถ๐น๐ผ๐ฟ.
Analiza tranzacศionalฤ, o metodฤ dezvoltatฤ de Eric Berne ศi utilizatฤ frecvent รฎn psihoterapie, psihologie organizaศionalฤ, consiliere psihologicฤ ศi psihologie educaศionalฤ, ne recomandฤ sฤ folosim abordarea โEu sunt OK. Tu eศti OKโ รฎn procesul pregฤtirii ศi livrฤrii feedback-ului.
๐น Fii deschis ศi pozitiv, cฤutรขnd sฤ รฎnศelegi perspectiva celuilalt;
รncearcฤ sฤ aflii mai multe despre interlocutorul tฤu (ce รฎl motiveazฤ, interese, valori personale);
๐น Exprimฤ-ศi sentimentele ศi propria perspectivฤ รฎn mod respectuos;
๐น Ascultฤ activ, arฤtรขnd un interes autentic pentru descoperirea perspectivei ศi nevoilor interlocutorului;
๐น Aratฤ empatie pentru nevoile interlocutorului ศi รฎncearcฤ sฤ gฤseศti terenul comun al nevoilor voastre;
๐น Propune soluศii care sฤ funcศioneze pentru ambele pฤrศi ศi fii deschis la compromis;
๐น Aratฤ-ศi aprecierea pentru participarea activฤ ศi contribuศia interlocutorului la agrearea soluศiilor win-win.
Iatฤ o sintezฤ a instrumentului pe care ศi-l recomand eu ๐ฝ๐ฒ๐ป๐๐ฟ๐ ๐ฎ ๐ผ๐ณ๐ฒ๐ฟ๐ถ ๐ณ๐ฒ๐ฒ๐ฑ๐ฏ๐ฎ๐ฐ๐ธ ๐ฒ๐ณ๐ถ๐ฐ๐ถ๐ฒ๐ป๐, ๐ฑ๐ฒ๐๐ฒ๐ฟ๐บ๐ถ๐ป๐ฎฬ๐ป๐ฑ ๐ฐ๐ฟ๐ฒ๐ฬฆ๐๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ฎ ๐ฝ๐ฒ๐ฟ๐ณ๐ผ๐ฟ๐บ๐ฎ๐ป๐ฬฆ๐ฒ๐ถ ๐ฬฆ๐ถ ๐ฐ๐ผ๐ป๐๐ผ๐น๐ถ๐ฑ๐ฎ๐ฟ๐ฒ๐ฎ ๐ฟ๐ฒ๐น๐ฎ๐ฬฆ๐ถ๐ฒ๐ถ:
โ ๐๐ ๐๐ก๐ง๐๐ฆฬฆ๐ง๐-๐งฬฆ๐ ๐ฃ๐ฅ๐๐ก๐๐๐ฃ๐๐๐๐
โ Reciteศte principiile feedback-ului eficient
โ Este potrivit sฤ oferi feedback รฎn aceastฤ situaศie?
โ Asigurฤ mediul potrivit pentru pregฤtirea feedback-ului
โก ๐ฃ๐ฅ๐๐๐ฬ๐ง๐๐ฆฬง๐ง๐ ๐๐๐๐๐๐๐๐-๐จ๐
โ Care este comportamentul pentru care vreau sฤ ofer feedback?
โ Care este impactul negativ al acestui comportament?
โ Care este recomandarea mea pentru viitor?
โข ๐ข๐๐๐ฅ๐ฬ ๐๐๐๐๐๐๐๐-๐จ๐
โ Adu รฎn discuศie comportamentul vizat (cifre, date, fapte)
โ Discutaศi impactul negativ al comportamentului respectiv
โ Agreaศi comportamentul optim pentru viitor
๐๐ฐ๐ต๐ถ๐๐ถ๐ฬฆ๐ถ๐ผ๐ป๐ฒ๐ฎ๐๐ฎฬ ๐ฝ๐ฎ๐ฐ๐ต๐ฒ๐๐๐น ๐ง๐ฟ๐ฎ๐ถ๐ป๐ถ๐ป๐ด ๐๐ป๐๐๐ฟ๐๐บ๐ฒ๐ป๐ โ๐น๐ฎ ๐ฐ๐ต๐ฒ๐ถ๐ฒโ, ๐ฐ๐ฎ๐ฟ๐ฒ ๐๐ฐ๐ฎ๐ฑ๐ฒ ๐ฐ๐ผ๐ป๐๐ถ๐๐๐ฒ๐ป๐ ๐ฐ๐ผ๐๐๐๐น ๐ฑ๐ฒ๐๐๐ผ๐น๐๐ฎฬ๐ฟ๐ถ๐ถ ๐ถฬ๐ป ๐ฐ๐ผ๐บ๐ฝ๐ฎ๐ป๐ถ๐ฎ ๐๐ฎ, ๐ผ๐ณ๐ฒ๐ฟ๐ถ๐ป๐ฑ๐-๐ฬฆ๐ถ ๐ฎ๐ฐ๐ฐ๐ฒ๐๐๐น ๐น๐ฎ:
โ 27 de instrumente practice pentru dezvoltarea a 15 abilitฤศi esenศiale pentru succes.
โ Cele 15 suporturi de curs pentru livrarea eficientฤ a sesiunilor de training.
โ Dezvoltarea unui multiplicator (angajat al companiei) care va livra intern sesiunile de training.
ศinem aproape!